Branchen fortæller om stort vækstpotentiale i to go-kaffe

Selvom det myldrer med kaffebarer på gadehjørnerne i de større danske byer, er potentialet for vækst stadig markant. Det fortæller branchen.
Foto: Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

I går meddelte tyske Jab Holding, der ejer Danmarks største kaffekæde Baresso, at kæden lukker.

Det er dog ikke på grund af svigtende besøgstal, tværtimod. Ejerne har blot fundet ud af, at det svenske søsterkoncept Ekspresso House sælger bedre.

Det er meget sigende for to go-kaffemarkedet, der har et stort vækstpotentiale. Sådan lyder vurderingen fra flere store kæder, som Berlingske har været i kontakt med.

Michael Hald, der er franchisechef hos Dansk Supermarked, der på vegne af amerikanske Starbucks driver 15 af de 21 Starbucks-kaffebarer i Danmark, yddyber.

"Det går godt. Vi får sendt flere kopper kaffe over disken hver eneste dag, og ser både vækst og mange muligheder på markedet. Vi ser et stort potentiale for Starbucks i Danmark og forventer at åbne en række nye kaffebarer i de kommende år," siger han til avisen.

Berlingske har også talt med Kaffedivisionen hos Frellsen og med 7-Eleven, og begge virksomheder melder om stor vækst.

Dit kaffefiks bliver dyrere efter brasiliansk tørke

Nespresso vil have kaffe fra uroplaget colombiansk region

Peter Larsen øger kaffeafkast i Kenya

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også