Starbucks udvider samarbejde med 'moralsk' vandmærke

For fremtiden vil Starbucks sælge vand af mærket One Water i over 700 af sine kaffesteder i fem EU-lande.
Foto: Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

Den amerikanske kaffekæde Starbucks udvider sit samarbejde med vandproducenten One Water i Europa.

Udvidelsen betyder, at amerikanerne vil begynde at sælge vandet i mere end 700 af sine butikker i Frankrig, Tyskland, Østrig, Schweitz og Holland.

Det skriver fagmediet foodbev.com.

Vandmærke One Water skiller sig ud fra konkurrenterne ved at slå på høje moralske og etiske værdier. Selskabet bruger f.eks. en del af overskuddet til at finansiere vandprojekter rundt om i nogle af verdens fattigste lande, så den lokale befolkning kan få rent drikkevand.

"Vi ser meget frem til at påbegynde udvidelsen af vores samarbejde, og dermed sikre fremtidige midler til programmer i Etiopien og snart Rawanda, begge kendte for deres kaffeproduktion," udtaler Victoria Steward Todd, som er ansvarlig for fundraising i fondet bag One Water kaldet The One Foundation.

AB Inbev og Starbucks brygger på samarbejde om te

"Når Starbucks giver dig noget, tager de også noget fra dig"

Starbucks investerer i luksusbageri

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også