FødevareWatch

Oscarvinder bliver nyt ansigt for vild kalkun-spiritus

Hollywoodstjernen Matthew McConaughey, der vandt en Oscar for rollen som HIV-smittet cowboy, er det nye ansigt udadtil for Wild Turkey Bourbon. Se reklamefilmen med skuespilleren her.

Skuespilleren Matthew McConaugheyi reklame for Wild Turkey Bourbon. Billede af: Instagram. | Foto: Instagram

Matthew McConaughey er nok mest kendt for sin oscarvindende rolle som HIV-smittet rodeo-cowboy i filmen Dallas Buyers Club, men nu skal han også til at være kendt som ansigtet for det gamle amerikanske bourbonmærke Wild Turkey.

Det meddeler bourbonhuset selv på sin hjemmeside.

Hollywood-skuespilleren har tidligere været brandambassadør for modemærket Dolce & Gabbana og bilproducenten Lincoln.

Det første resultat af samarbejdet mellem spiritushuset og Matthew McConaughey er en 6:14 minutter lang reklamefilm, som er lagt på youtube.

I filmen fortæller skuespilleren, at han ikke bare ønskede at være et ansigt udadtil for sprutmærket, men også ville spille en aktiv del i at lave kampagnen, og derfor har han også fået titlen creative director oven i hatten.

Wild Turkey, som har hjemme i staten Kentucky, blev i 2009 solgt til spirituskonglomeratet Pernod Ricard for 575 mio. dollars, svarende til ca. 3,8 mia. kr.

Det vides ikke, hvor meget Matthew McConaughey har fået for de to opgaver for Wild Turkey, eller præcis hvor lang hans kontrakt er.

Filmstjerne-bror opkalder søn efter øl – og scorer gratis årsforbrug

Verdenskendt topmodel har investeret i dansk raw food-kæde

George Clooney lancerer tequila i Europa

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier