FødevareWatch

George Clooney lancerer tequila i Europa

Den amerikanske skuespiller og Oscar-vinder George Clooney har produceret sin egen Tequila sammen med en forretningsmand og en tidligere model, og nu sender trekløveret produktet på hylderne i Europa.

Foto: John Shearer/AP Photo/Ritzau

Han er flere gange blevet udpeget til at være blandt verdens mest sexede mænd, han er indehaver af en Oscar-statuette og han er reklamesøjle for fødevaregiganten Nestlé og dennes kaffebrand Nespresso.

Men hvad de færreste nok ved, i hvert fald her i Europa, er at han også er spiritusproducent – men det bliver der muligvis lavet om på i den nærmeste fremtid.

Den amerikanske skuespiller og sølvræv George Clooney sender således nu tequilaen Casamigos, som han har udvikler sammen med den tidligere model Rande Gerber - der i øvrigt er gift med den tidligere topmodel Cindy Crawford - og forretningsmanden Mike Meldman, på gaden i Europa.

Det skriver mediet FoodBev.

Storbritannien bliver det første europæiske land, som får glæde af luksus-tequilaen, der siden lanceringen i USA i 2012 også er kommet på hylderne i Canada, Bahamas og Hongkong. Tequilaen er lavet af planten blå agave, som findes i Mexico, og ifølge George Clooney har de tre venner brugt mange år på at finde frem til den helt perfekte smag til produktet.

Casamigo - der er en sammentrækning af de spanske ord casa og amigo, som kan oversættes til min ’vens hjem’ - fås i de tre forskellige varianter blanco, reposado og añejo, vil blive solgt til en pris på mellem 500 og 600 danske kroner i Storbritannien.

Det vides ikke, om Clooney og hans forretningspartnere har nogen umiddelbare planer om at lancere Casamigo i andre europæiske lande.

Verdenskendt rapper vil lave dyr champagne

Danone satser på Shakiras mave

Dansk popstjerne i mexicansk chipssamarbejde

Landsholdsstjerne bliver ølbrygger

Mr. Bean skal sælge Snickers

Oscar-vinder i Kærgården-kampagne

Spiritusproducent genopliver ”the dude”

Kendt skuespiller tredobler bundlinjen hos Cocio

Medina styrker Schweppes’ brand

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier