Juicebrand går ombord i vandkategori med tynd saft

Der er tryk på hanerne i den internationale vandindustri, og det voksende marked vil man have del i hos Capri-Sun. Til august lancerer man en frugt-vand.

Coca-Cola European Partners vil have del i det voksende marked for flaskevand, og derfor har man nu lagt planerne frem for en række nye produkter i Capri-Sun-porteføljen.

Det skriver Foodbev.com.

Produkterne fra juiceproducenten hedder Capri-Sun Fruity Water, og de vil lande på hylderne i den kendte Capri-Sun-indpakning i løbet af august.

Fra start kommer det frugtige vand i to varianter, og af en pressemeddelelse fremgår det, at man satser på at fange de tørstige børns forældres opmærksomhed.

Produkterne indeholder kun tre pct. frugt, og de lægger sig i forlængelse af et par andre nyskabelser i Capri-Sun, hvor der også har været fokus på både økologi, sukkerindhold og sundhed.

Der er endnu ingen oplysninger, om lanceringen når danske forbrugere, men fra britisk hold hedder det.

"Capri-Sun er en mangeårig favorit blandt både voksne og yngre mennesker, og ved at kombinere dens popularitet med den voksende vandsektor, vil lanceringen af Capri-Sun Fruity Water give retailere en større mulighed for at øge væksten," udtaler Caroline Cater, operational marketing director for Coca-Cola European Partners i Storbritannien.

Coca-Cola European Partners distribuerer drikken i Europa, som oprindeligt er udviklet af det tyske selskab Rudolf Wild. Det tyske selskab står selv stadig for markedsføringen af produktet under navnet Capri Sonne i de fleste lande verden over - også i Danmark. KraftHeinz-koncernen står for salget af Capri Sun i Nordamerika.

Sodavandsmand vil udnytte hul i det økologiske marked

Nu skal Capri Sun laves med rigtigt sukker

Coca-Cola spytter knap 100 mio efter relancering

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter