Coca-Cola European Partners vil have del i det voksende marked for flaskevand, og derfor har man nu lagt planerne frem for en række nye produkter i Capri-Sun-porteføljen.
Det skriver Foodbev.com.
Produkterne fra juiceproducenten hedder Capri-Sun Fruity Water, og de vil lande på hylderne i den kendte Capri-Sun-indpakning i løbet af august.
Fra start kommer det frugtige vand i to varianter, og af en pressemeddelelse fremgår det, at man satser på at fange de tørstige børns forældres opmærksomhed.
Produkterne indeholder kun tre pct. frugt, og de lægger sig i forlængelse af et par andre nyskabelser i Capri-Sun, hvor der også har været fokus på både økologi, sukkerindhold og sundhed.
Der er endnu ingen oplysninger, om lanceringen når danske forbrugere, men fra britisk hold hedder det.
"Capri-Sun er en mangeårig favorit blandt både voksne og yngre mennesker, og ved at kombinere dens popularitet med den voksende vandsektor, vil lanceringen af Capri-Sun Fruity Water give retailere en større mulighed for at øge væksten," udtaler Caroline Cater, operational marketing director for Coca-Cola European Partners i Storbritannien.
Coca-Cola European Partners distribuerer drikken i Europa, som oprindeligt er udviklet af det tyske selskab Rudolf Wild. Det tyske selskab står selv stadig for markedsføringen af produktet under navnet Capri Sonne i de fleste lande verden over - også i Danmark. KraftHeinz-koncernen står for salget af Capri Sun i Nordamerika.
Sodavandsmand vil udnytte hul i det økologiske marked
Nu skal Capri Sun laves med rigtigt sukker
Coca-Cola spytter knap 100 mio efter relancering