FødevareWatch

Juicebrand går ombord i vandkategori med tynd saft

Der er tryk på hanerne i den internationale vandindustri, og det voksende marked vil man have del i hos Capri-Sun. Til august lancerer man en frugt-vand.

Coca-Cola European Partners vil have del i det voksende marked for flaskevand, og derfor har man nu lagt planerne frem for en række nye produkter i Capri-Sun-porteføljen.

Det skriver Foodbev.com.

Produkterne fra juiceproducenten hedder Capri-Sun Fruity Water, og de vil lande på hylderne i den kendte Capri-Sun-indpakning i løbet af august.

Fra start kommer det frugtige vand i to varianter, og af en pressemeddelelse fremgår det, at man satser på at fange de tørstige børns forældres opmærksomhed.

Produkterne indeholder kun tre pct. frugt, og de lægger sig i forlængelse af et par andre nyskabelser i Capri-Sun, hvor der også har været fokus på både økologi, sukkerindhold og sundhed.

Der er endnu ingen oplysninger, om lanceringen når danske forbrugere, men fra britisk hold hedder det.

"Capri-Sun er en mangeårig favorit blandt både voksne og yngre mennesker, og ved at kombinere dens popularitet med den voksende vandsektor, vil lanceringen af Capri-Sun Fruity Water give retailere en større mulighed for at øge væksten," udtaler Caroline Cater, operational marketing director for Coca-Cola European Partners i Storbritannien.

Coca-Cola European Partners distribuerer drikken i Europa, som oprindeligt er udviklet af det tyske selskab Rudolf Wild. Det tyske selskab står selv stadig for markedsføringen af produktet under navnet Capri Sonne i de fleste lande verden over - også i Danmark. KraftHeinz-koncernen står for salget af Capri Sun i Nordamerika.

Sodavandsmand vil udnytte hul i det økologiske marked

Nu skal Capri Sun laves med rigtigt sukker

Coca-Cola spytter knap 100 mio efter relancering

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier