Coca-Cola kaster 10 mio. pund, ca. 87 mio. kr., efter en modernisering af sit sukkerfrie brand i Storbritannien. Det er sodavandgigantens største produktkampagne i det britiske kongerige i et årti.
Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
Den nye kampagne indeholder blandt andet en navneændrig, hvor butikhylderne i denne måned for første gang får selskab af falsker med navnet 'Coca-Cola Zero Sugar'. De erstatter 'Coke Zero', der ind til nu har været navnet på den sukkerfrie sodavand.
Jon Woods, der er direktør for Coca-Colas britiske afdeling, siger i meddelelsen, at det er for forbrugernes skyld, at man har lavet den nye kampagne.
"Vi tilbyder allerede en række velsmagende produkter uden sukker, men med Coca-Cola Zero Sugar har vi har brugt flere år på at udvikle en ny opskrift for at komme endnu tættere på smagen af almindelig Coca-Cola uden at tilsætte sukker. Det er vigtigt, fordi vi ved, at et voksende antal mennesker ønsker at reducere sukkerindtaget, men er forbeholdne, fordi de ikke tror, at cola uden sukker smager lige så godt som med sukker," siger han og fortæller, at det skal den nye kampagne sørge for, at de bliver gjort opmærksom på.
Foruden den nye opskrift og flere ressorucer i marketing, har Coca-Cola også brugt nogle af pengene på at udvikle et nyt design for den sukkerfrie sodavand, der ligner mere den originale Coca-Cola, end hvad tilfældet var med forgængeren.
Coca-Cola og Sabmiller har taget hul på afrikansk samarbejde
Hedgefond sælger aktier for millioner i Colas tvilling
Coca-Cola er gået sukkerkold i Venezuela
Coca-cola har kastet sig over designermælk