FødevareWatch

Nu skal Capri Sun laves med rigtigt sukker

Amerikanske Kraft Foods vil nu begynde at bruge rørsukker i juice-produkter af mærket Capri Sun frem for majssirup.

Foto: PR

Amerikanske Kraft Foods har igennem mange år brugt majssirup til at søde sine juice-produkter af mærket Capri Sun, som sælges på det amerikanske marked – men nu skal det være slut.

Det skriver mediet The Indy Channel.

Fremover vil den amerikanske føde -og drikkevareproducent nemlig i stedet bruge ganske almindeligt rørsukker i produkterne, som ifølge tal fra Euromonitor International har mistet omsætning gennem de seneste tre år.

De nye Capri Sun-produkter er allerede blevet sendt med de første leverancer og vil ifølge selskabet være på hylderne i amerikanske butikker i de kommende uger.

Majssirup – eller high-fructose corn syrup – er et billigere, men angiveligt også mindre sundt, alternativ til almindeligt rørsukker, som er meget brugt i USA. Herhjemme bruges det kun i mindre grad, men det kan dog forventes at stige, når sukkerkvoterne ophæves i EU i 2017.

Capri Sun er også et produkt, der er på hylderne i mange butikker i Danmark – men det er dog ikke helt det samme som sin amerikanske pendant.

Produktet er oprindeligt udviklet af det tyske selskab Rudolf Wild, som stadig står for markedsføringen af produktet under navnet Capri Sonne i de fleste lande verden over, og således også i Danmark. Kraft Foods står udelukkende for salget af Capri Sun i Nordamerika, hvor man altså indtil for nylig brugte majssirup til at søde produktet.

Capri Sonne skriver på sin danske hjemmeside, at man kun bruger naturlige ingredienser i produktet og ingen kunstige sødemidler eller syntetiske tilsætningsstoffer.

Capri-Sonne-producent solgt i stor milliardhandel

Kraft Foods i pludseligt direktørskifte

Prisstigninger skader Kraft Foods’ bundlinje

Kraft Foods’ bundlinje falder med 40 pct.

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier