FødevareWatch

Kraft Foods’ bundlinje falder med 40 pct.

Omsætningen i den amerikanske fødevarekoncern Kraft Foods er stort set uændret i det seneste kvartal. Men ikke desto mindre styrtdykker resultatet pga. stigende omkostninger.

I 2012 splittede den amerikanske fødevaregigant Kraft Foods sin forretning op i to og udskilte en del af sine aktiviteter i selskabet Mondelez International. Idéen bag initiativet var ganske givet at gøre begge selskaber mere fokuserede og rentable, men her to år senere må begge koncerner sande, at det ikke helt er gået sådan.

Hverken Mondelez eller det nye Kraft Foods er blevet til regulære vækstlokomotiver efter opsplitningen, og i det seneste kvartal tøffer Kraft Foods endnu engang stille og roligt derudaf i et yderst adstadigt tempo.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier