Ideen med at uddele gratis billetter til koncerter, sportskampe og forlystelsesparker er langt fra ny, men meget kunne tyde på, at reklamebureauet Wemakeyou skulle have læst op på, hvordan man gennemfører sådan en omgang, inden de lavede deres kampagne for Rynkeby.
I kølvandet på, at reklamebureauet lavede en Rynkeby-kampagne, hvor juice- og saftkunder kunne reagere på en kampagnekode og få gratis adgang til diverse sommeraktiviteter har interessen været så stor, at man ikke på nogen måde kan efterkomme de mange efterspørgsler på billetter.
Til stor irritation blandt en del forbrugere, der ikke har modtaget de lovede billetter, skriver TV 2 med henvisning til Facebook.
Derudover har der ifølge Rynkeby været problemer med nogle af de aktiviteter, som kampagnen har lovet adgang til, og så har kommunikationen med Wemakeyou ikke været helt klar. Reklamebureauet har ifølge eget udsagn betalt en del af biletterne af egen lomme.
"Vi er virkelig kede af, at vores forbrugere er blevet sat i den situation, hvor de er blevet stillet en billet i udsigt – og ikke har fået den. I hvert fald ikke på det forventede tidspunkt. Så det er vi virkelig kede af. Læringen er, at man skal sikre sig, at man kan stole på de leverandører, man samarbejder med," siger Jørn Falk, nordic marketing director i Rynkeby Foods, til TV 2.
Megakoncerner dropper uattraktive stoffer
De små restauranter er ofre for en kædereaktion
Rynkebys orangutang er et Youtube-hit