Flere amerikanske fødevarekoncerner har på det seneste ændret opskrifterne på deres produkter, så indholdet af blandt andet tilsætningsstoffer er blevet reduceret eller helt fjernet. Det skriver Finans.dk.
Eksempelvis har Kraft de seneste tre år eksperimenteret med en ny opskrift på deres Mac & Cheese, da produktet indeholder farvestoffer, der gør maden ikonisk gul. Kelloggs har ligeledes valgt at fjerne samtlige kunstige smagsstoffer og transfedtsyrer, ligesom Nestlé har reduceret mængden af natrium i 250 af selskabets produkter.
Ændringerne i opskrifterne skal dog ske med respekt for kunderne og de traditioner, der er forbundet med produkterne. Det mærkede Heinz på den hårde måde, da koncernen sidste år blev udsat for en shitstorm. Kunderne frygtede, at smagen på den verdenskendte ketchup havde ændret sig for meget, efter Heinz reducerede indholdet af natrium.
Kraft Heinz tjener færre penge end Heinz
Nestlé lukker tysk kaffefabrik
Kraft Heinz tilslutter sig boykot af buræg