FødevareWatch

Rynkebys orangutang er et Youtube-hit

Færre traditionelle tv-reklamer og mere Youtube. Det er juiceproducenten Rynkebys nye opskrift på markedsføring. Indtil videre er det en "kæmpe" succes.

Foto: PR

Rynkeby har valgt at skære gevaldigt ned for sin reklame på tv for i stedet at skrue op for indsatsen på nettet.

Den danske juiceproducent har besluttet at bruge halvdelen af sit nordiske marketingbudget på bl.a. Googles videotjeneste, Youtube i 2016, skriver Børsen.

Taktikken har været en stor succes målt på antal visninger. I 2015 var videoen med orangutangen Rynke nemlig i den mest sete reklamefilm på Youtube i Danmark, og i Sverige røg den ind som nummer fire, skriver avisen.

Rynkebys reklamefilm 'Monkey playing the piano' er pr. dags dato blevet vist 2.875.040 gange på Youtube.

Officielt: Arla sætter Rynkeby Foods til salg

Nu skærer Arla forretningen helt til

Arla afviser: Vi har ikke forhandlet med Coca-Cola

Forsiden lige nu

Her har Arla hentet væksten

I det netop offentliggjorte regnskab fra Arla er det uden for det vesteuropæiske område, at mejerikoncernen er vokset mest markant. Få et overblik over fremgangene her.

Rigmands burgerkæde lukker

Lars Seier vinker farvel til burgerkæden Juicy Burger, der samtidig drejer nøglen om. Hvad der skal ske med selskabet bag er uvist.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier