FødevareWatch

De små restauranter er ofre for en kædereaktion

Kædekoncepterne dominerer toppen af den danske restaurationsbranche, hvor de små aktører bliver mere og mere sårbare. Til gengæld slipper de for shitstorme.

Foto: Joachim Adrian

Det er hverken nyt eller overraskende, men det har bare aldrig været så tydeligt som nu: Hvis du vil tjene store penge på din restaurant, skal du lave et kædekoncept ud af den.

Således er ni af de 10 største spillere i den danske restaurationsbranche forretninger med flere adresser, mens nummer 10 - stjernerestauranten Noma - også består af en stribe afledte filialer som eksempelvis Nordic Food Lab. Det fremgår alt sammen af regnskaberne for 2014, som Dansk Aktie Analyse har gennemgået på vegne af Finans.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier