FødevareWatch

Pizza Hut har svært ved at få danske franchisetagere til at tage en større slice

Siden forsommeren har Toke Allentoft ledt efter en stribe forretningsfolk, som kan give fastfoodkæden Pizza Hut et comeback i Danmark. Her fortæller han om kravene og det nye koncept.

Foto: Fabrice Coffrini/AP/POLFOTO/arkiv

Seks år er en evighed i restaurationsbranchen.

Bare spørg amerikanske Pizza Hut, der i 2009 lukkede sine tre restauranter i Danmark, fordi de kolde nordboere foretrak en tynd bund frem for en tyk bund. Fastfoodkæden nåede aldrig længere end til Aarhus, Aalborg og Lyngby, hvor salget i øvrigt mindede mere om en Half'n'Half end en Loaded Pepperoni, så derfor valgte franchisetageren Sunset Boulevard til sidst at kaste dejen højt op i luften uden at gribe den igen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier