FødevareWatch

Elefant-øllen har stor succes som luksus-drik i Indien

Eksklusiv, dyr og nobel. I Indien har den stærke Elefant-øl fået et gigantisk image boost. Den er tegn på god smag og god løn. Det er ikke ligefrem de ord, man i Danmark forbinder Carlsbergs 56 år gamle klassiker med.

Foto: Sisse Dupont/ JP

I Indien er en Elefant-øl ikke noget, man drikker på bænken. Det er en dyr, eksklusiv og lækker øl, som folk med penge drikker. Igennem succesfuld reklame og lidt hjælp fra tilfældighedernes spil er øllen blevet et symbol på den gode smag.

En af forklaringerne på øllens store succes er indernes forkærlighed for stærk øl. Et resultat af kolonitiden under briternes herredømme, hvor imperialisterne bragte deres kultur for stærk alkohol med sig til Indien. Særligt smagen af whiskyen fangede indernes smagsløg og blev hurtigt en vigtig del af de lokales alkoholforbrug, lyder forklaringen fra direktøren for Carlsberg Indien, Michael Jensen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier