
I Indien er en Elefant-øl ikke noget, man drikker på bænken. Det er en dyr, eksklusiv og lækker øl, som folk med penge drikker. Igennem succesfuld reklame og lidt hjælp fra tilfældighedernes spil er øllen blevet et symbol på den gode smag.
En af forklaringerne på øllens store succes er indernes forkærlighed for stærk øl. Et resultat af kolonitiden under briternes herredømme, hvor imperialisterne bragte deres kultur for stærk alkohol med sig til Indien. Særligt smagen af whiskyen fangede indernes smagsløg og blev hurtigt en vigtig del af de lokales alkoholforbrug, lyder forklaringen fra direktøren for Carlsberg Indien, Michael Jensen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app