Bryggerigigant vil udfordre elefantøllen i Indien

Den globale bryggerikoncern SABMiller er faldet gevaldigt bag sine konkurrenter i det enorme asiatiske land Indien, og det skal der nu gøres noget ved.
Ifølge den store indiske avis The Mint har koncernens datterselskab i landet, SABMiller India Ltd., derfor planer om at lancerer en ny stærkøl, som skal udfordre konkurrenternes produkter.
Stærke øl på mellem 5 og 8 pct. alkohol tegner sig på nuværende tidspunkt for omkring 85 pct. af alt ølsalg i Indien, skriver avisen. De førende produkter indenfor dette segment er Budweiser Magnum fra amerikanske Anheuser-Busch InBev og den velkendte elefantøl fra Carlsberg, som den danske koncern lancerede i landet i 2011.
Den nye øl fra SABMiller, som ifølge anonyme kilder bliver lanceret senere på året og vil få navnet Miller Ace, vil være koncernens dyreste stærkøl. Lanceringen skal hjælpe koncernens skrantende forretning i Indien, hvor man har tabt terræn til markedslederen United Breweries, samt de nyere aktører på dette marked, førnævnte AB InBev og Carlsberg.
En række produkter fra AB InBev og Carlsberg, såsom almindelig Budweiser og den klassiske grønne Tuborg, har i den seneste tid ligeledes stjålet markedsandele fra SABMillers sammenlignelige produkter, skriver avisen.
Sabmiller leverer forventet vækst
Læs artiklen fra The Mint her.
Relaterede artikler:
Carlsberg halter bagud
For abonnenter