Osuma.dk og vinimportøren Best Match Wine, der ejes af den store Amka Group fra Randers, har startet et samarbejde, som skal bringe onlinebutikken flere og bedre vine til sortimentet, skriver Dansk Handelsblad.
"Med det nye samarbejde kommer vi endnu tættere på vores mål om at kunne tilbyde den perfekte indkøbsoplevelse, så kunden kun skal handle ét sted, uanset om der skal købes ind til hverdag eller weekend. Vi har nu samlet supermarkedet, fiskehandleren og vinforretningen i én butik - Osuma.dk," siger Steen Trier Hansen, adm. direktør i Osuma, til bladet.
Som de øvrige onlinesupermarkeder har Osuma også stadig svært ved at veksle øget handel til kroner og øre på bundlinjen. Netbutikken landede sidste år et underskud på 3,7 mio. kr. efter skat. Det var dog en halvering af et minus på 7,9 mio. kr. i 2013. Osuma, der arbejder tæt sammen med Coop-kæderne Superbrugsen og Kvickly fik i november sidste år også landet en aftale med Postdanmark om levering af fødevarer.
Netop distributionen får en stor del af skylden for, at netsupermarkeder som Nemlig.com, Irma.dk, Sartorvet.dk, iposen.dk og Skagefood har svært ved at skabe rigtig gode resultater på det voksende marked.
Nemlig.com byder detailkæderne op til dans med stor investering
Fragtpriser gør onlinehandel til minusforretning
Online-selskaber kæmper om at levere mad til danskerne