Trods generel global fremmarch for Heinekens ølbastard Desperados, som er en øl lagret på tequila-fade, trækker den hollandske bryggerikoncern nu stikket på indsatsen i USA.
Det skriver adage.com m. fl.
"Vi skifter fokus for fortsat at kunne forstærke vores fire prioriterede mærker Heineken/Heineken Light, Dos Equis, Strongbow & Tecate. Desperados er et stort brand, der vokser globalt, men på hjemmemarkedet(i USA, red.), ønsker vi at være yderst fokuseret på disse fire," siger en talsperson fra Heineken USA til mediet.
Ude i verden sælges Desperados i 85 lande, og særligt i Frankrig er den specielle øl populær.
Heinekens amerikanske afdeling startede med at udrulle den mexicanske øl i Florida og Georgia, og planerne med et tidligere reklamebureau indeholdt også en national udrulning hen over 2015. Reklamebureaet blev sat på porten i sommer, og nu er hele det amerikanske sats altså droppet.
Heineken trodser svært marked og sælger flere øl
George Clooney lancerer tequila i Europa
Diageo skifter ud i porteføljen