FødevareWatch

Bloomberg: Beam Suntory vil skille sig af med brandy-mærker

Ifølget Bloomberg overvejer spirituskoncernen Beam Suntory at skille sig af med en række brandy-mærker i Spanien – en portefølje, som menes at kunne sælges for omkring 750 mio. kr.

Foto: Bruce Schreiner/AP/POLFOTO/arkiv

Det er hårde tider for salget af brændevinen brandy, og det får nu spirituskoncernen Beam Suntory til at overvej at skille sig af med en række produkter inden for kategorien.

Det siger unavngivne kilder tæt på selskabet til Bloomberg.

Den portefølje, som selskabet menes at ville frasælge, tæller en række produkter på det spanske marked. Kilder siger til nyhedsbureauet, at porteføljen kan sælges for omkring 100 mio. euro eller små 750 mio. kr.

Brandy er en populær spiritus især i det sydlige Spanien, men salget af brændevinen er faldet drastisk, da unge mennesker i landet i de senere år er gået over til andre typer spiritus som gin og whiskey, skriver Bloomberg.

Beam Suntory Inc. Blev skabt sidste år, da den japanske storkoncern Suntory Holdings købte amerikanske Beam Inc., der står bag whiskeyen Jim Beam, for 16 mia. dollars. Beam Suntory er nu et datterselskab til Suntory Holdings og er det tredjestørste selskab i verden inden for kategorien for luksusspiritus.

Beam Suntory ændrer struktur

Bacardi skal sælge rivalens produkter i Brasilien

Japansk spirituskæmpes bundlinje falder trods solid salgsvækst

Japansk spirituskæmpe vil fordoble salget på fem år

Mere fra FødevareWatch

Perfekt storm får Co-Ros regnskab til at styrtdykke

Den verdensomspændte juice- og iskoncern Co-Ro blev ramt af tre faktorer, der skabte den perfekte storm i et hårdt år. Selskabet vil nu gøre sig selv uafhængig fra de største markeder og satse mere på nye.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier