FødevareWatch

Kæmpenedskrivning koster på bundlinjen for Pernod Ricard

Det har absolut ikke været noget godt regnskabsår for franske Pernod Ricard, som må se sin bundlinje dykke markant efter en milliardstor nedskrivning på et af sine vigtigste brands.

Foto: AP/POLFOTO/arkiv

Den franske spirituskoncern Pernod Ricards velkendte vodka-mærke Absolut er ikke så stærkt et brand, som det var været tidligere – og det går udover koncernens bundlinje i det seneste regskabsår.

Pernod Ricard har netop aflagt regnskab for det skæve finansår 2014/2015 og her meldes der om en tilbagegang i nettoresultatet på 15 pct. fra 1,061 mia. euro sidste år til 861 mio. euro.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier