FødevareWatch

Cocio fortsætter international vækststrategi - uden kendt skuespiller

Bundlinjen holder sig i ro, mens Cocios internationale strategi så småt slår igennem på toppen. Chokolademælksproducenten kigger helt mod Asien i strategien, der ikke længere indeholder skuespilleren Eva Mendes.

Foto: Serge Hoeltschi

På toplinjen vil man inden længe tydeligt kunne se, at der i Arla-koncernen Cocio satses internationalt. Fra at have været blandt danskernes pølsevognsfavoritter i både kolde og grilllune udgaver, er planen via det store britiske marked at forsøge at sælge chokolademælken i en række andre lande.

”Vi startede udrulningen i Storbritannien i slutningen af 2014, og siden har vi så lanceret kampagnen og platformen, der kører over sloganet ’Nothing but great taste,’ bredt. Vi har fået en række positive tilkendegivelser, og folk synes, det er en god kampagne, som vi har strikket sammen. Derfor føler vi også, at vi er på rette vej og spor,” siger Per Sejerøe, adm. direktør i Cocio Chokolademælk A/S til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier