FødevareWatch

Nu tror Carlsberg på økoboom i øl

Efter at have testet økologiske øl af flere omgange, satser Carlsberg til efteråret stort på, at det økologiske boom denne gang også afføder succes på hylderne for mainstream-øl. Derfor lancerer bryggerigruppen øllen Tuborg Rå.

Foto: Jan Grarup/POLFOTO/ARKIV

Der er som sådan ikke noget nyt i at lave en ufiltreret øl, og der er som sådan heller ikke noget nyt i at fremstille en økologisk øl.

Men når man kombinerer de to elementer, og samtidig skriver Tuborg på etiketten, så skruer man op for salgsforventningerne og gennemslagskraften i forhold til nogle af de mange mindre brandede specialøl, som findes i specialbutikkerne og på detailhylderne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Nye kundeaftaler skal løfte Hørkrams høje vækstmål

Omsætningen i Hørkram Foodservice skal ifølge selskabets målsætning hæves med knap 1 mia. kr i år. Vejen derhen lyder på nye aftaler og mere fart på i et buldrende marked, fortæller adm. direktør Preben Kristensen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier