FødevareWatch

"Om to-tre år skal special-øl stå for 10 pct. af Carlsbergs forretning i Vesteuropa"

Carlsbergs chef for det globale salg, Graham Fewkes, vil satse stort på salget af special øl i de kommende år. Det kan være med til at lokke frafaldne øldrikkere tilbage i folden, siger han.

Foto: Charlotte De La Fuente/Ritzau Scanpix

De kan efterhånden købes mange steder. I supermarkeder, restauranter og barer. Det drejer sig om special øl. Selv  Carlsbergs niche-bryggeri, Jacobsen, arbejder sammen med Nordic Food Lab, som er en fødevare-tænketank stiftet af Nomas stifter, René Redzepi.

Det "håndbryggede øl" er oppe i tiden, og det har de store bryggerier også fundet ud af.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier