FødevareWatch

Heineken slutter fred med pubkæde

Den store britiske kæde JD Wetherspoon har lagt låg på sin konflikt med Heineken og er igen begyndt at sælge bryggerigigantens produkter i sine pubber.

Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau/arkiv

Britiske og irske pubgængere kan nu igen nyde en Heineken, Foster’s, Kronenbourg eller Strongbow Cider ved én af de næsten 1000 JD Wetherspoon-pubber i Storbritannien og Irland.

Det skriver den irske avis The Independent.

I december sidste år lukkede den britiske pubkæde JD Wetherspoon for servering af øl fra hollandske Heineken i alle af koncernens 926 pubber i Storbritannien og Irland.

De to samarbejdspartnere ragede uklar med hinanden, da Heineken ikke ville levere sine produkter til Wetherspoons anden pub i Irland, medmindre pubkædens topchef gav personlig garanti for, at man ville betale alle udestående regninger til Heineken.

JD Wetherspoon, der er kendt for sine lave priser, havde ifølge BBC solgt øllene Heineken og Murphy’s Stout til priser, der lå omkring 40 lavere end hos konkurrenterne i sin første pub i Irland, og det faldt altså bryggerigiganten for brystet.

”Vi er glade for at have nået til enighed om gunstige kommercielle vilkår med Henieken,” siger Wetherspoons kommercielle direktør Paul Hine ifølge The Independent og tilføjer, at man nu vil sælge produkterne til priser, der ligger på linje med kædens andre produkter i Irland.

Ifølge BBC betyder en lignende konflikt med spiritusgiganten Diageo, at Wetherspoon ikke serverer den populære mørke øl Guiness i Irland.

Pub-aktier i problemer efter ny lov sætter øllen fri

Heineken henter ny finansdirektør i reklamemastodont

Heinekens volumen faldt overraskende

Heineken bekræfter rygter om afgang af direktør

Heineken afviser SABMiller

Mere fra FødevareWatch

Royal Greenland vil sprede nettet mere ud globalt

Den grønlandske fiskekæmpe skal have flere og tykkere tråde ud til de store globale markeder. Efter et barskt 2020 med nedgang i omsætningen på knap en halv mia. kr. og underskud skal salgskanalerne være stærkere, lyder det fra topchef Mikael Thinghuus.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier