Heineken henter ny finansdirektør i reklamemastodont

Efter et stykke tid med spekulationer bliver det franske Laurence Debroux, der fra foråret 2015 skal overtage Heineken-roret som finansdirektør efter den nuværende finansielle direktør, René Hooft Graafland, der har været del af direktionen i de seneste 13 år.
Det skriver bryggerikoncernen i en pressemeddelelse.
Udover at blive ny CFO i Heineken, er 45-årige Laurence Debroux også blevet udnævnt som kommende medlem af direktionen i den hollandske bryggerikoncern.
Laurence Debroux har siden 2010 arbejdet i den verdensomspændende reklame-virksomhed, JCDecaux, der blandt andet er kendt for deres mange busskursreklamer og billboards, som findes i bybilledet i mere end 65 lande. Samlet beskæftiger koncernen, hvor Laurence Debroux ligeledes havde titel af finansdirektør, omkring 10.000 medarbejdere.
Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
Forud for JCDecaux tilbragte hun 14 år i den franske medicinalvirksomhed Sanofi.
Officielt vil Laurence Debroux tiltræde den nye stilling 1. marts.
"Jeg er overbevist om, at Laurence vil være en fremragende finansiel leder og samarbejdspartner. Hun bringer både dyb finansiel ekspertise og en stærk forståelse af ledelse og lederskab. Laurences unikke, brede og eksterne perspektiv vil støtte vores næste vækstfase og bygge videre på den store platform, som René har bygget," lyder velkomsten fra Jean-François van Boxmeer, adm. direktør i Heineken.
"Jeg er glad for at byde Laurence velkommen til Heineken. Vi ser meget frem til at arbejde sammen med hende, og at til at drage fordel af hende erfaringer og kompetencer. På vegne af bestyrelsen vil jeg samtidig takke René for hans ekstraordinære karriere i og bidrag til Heineken over de seneste 34 år," tilføjer bestyrelsesformand i Heineken, Hans Wijers.
Heinekens volumen faldt overraskende