FødevareWatch

Nye nordiske specialøl er et "klogt træk"

Det er en god ide, at en nyt dansk netværk, Ny Nordisk Øl, vil forsøge at gå Noma-kok René Redzepi i bedene og lave specialøl af lokale råvarer, der kan sælges på det internationale marked, mener PR-direktør.

Per Kølster (tv.), Kølster Malt & Øl og formand for Økologisk Landsforening, står bag netværket sammen med Anders Kissmeyer og Christian Andersen. | Foto: Polfoto/Peter Mydske/Arkiv

Et nyt netværk, Ny Nordisk Øl, vil satse på specialøl lavet af lokale råvarer, der vokser i den danske natur.  

Målet er på sigt at skabe en niche på det internationale marked for nordiske øl på samme måde, som Noma har sat dansk gastronomi på verdenskortet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier