
Mikrobryggeriernes andel af det danske ølsalg er næsten ottedoblet i løbet af de seneste 10 år. Det viser tal fra Dansk Bryggeriforeningen. Og danskernes tørst efter specialøl vil kun fortsætte med at vokse i de kommende år, vurderer marketing manager i Royal Unibrew, Lars Mejlgaard.
”Danske forbrugere er begyndt at eksperimentere langt mere. Det er virkeligt positivt for hele ølmarkedet, og noget af det, vi har savnet – og det har slet ikke set toppen endnu. Vi kommer til at se en vækst i det danske marked og særdeleshed i mikrobryggerierne, og jeg tror bestemt, at der er en rigtig stor fremtid for det, der kan kaldes specialøl eller anderledes øloplevelser,” siger han.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app