FødevareWatch

Unibrew: Specialøl er en grumset fornøjelse

Markedet for specialøl bliver fortsat større og vigtigere, mener landets næststørste bryggerikoncern, der dog hidtil selv har valgt at forholde sig passiv.

Foto: PR/Royal Unibrew

Mikrobryggeriernes andel af det danske ølsalg er næsten ottedoblet i løbet af de seneste 10 år. Det viser tal fra Dansk Bryggeriforeningen. Og danskernes tørst efter specialøl vil kun fortsætte med at vokse i de kommende år, vurderer marketing manager i Royal Unibrew, Lars Mejlgaard.

”Danske forbrugere er begyndt at eksperimentere langt mere. Det er virkeligt positivt for hele ølmarkedet, og noget af det, vi har savnet – og det har slet ikke set toppen endnu. Vi kommer til at se en vækst i det danske marked og særdeleshed i mikrobryggerierne, og jeg tror bestemt, at der er en rigtig stor fremtid for det, der kan kaldes specialøl eller anderledes øloplevelser,” siger han.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier