FødevareWatch

Bryggeriforening ønsker skærpede hylder

Brancheforening ser gerne, at detailkæderne giver klarere udtryk for forskellen mellem udenlandske pilsnere og dansk specialøl.

Foto: Ritzau/Casper Dalhoff/Arkiv

De udenlandske ølmærker fylder stadig mere på hylderne i danske supermarkeder. I løbet af de seneste 10 år er den andel af det samlede danske ølsalg, som udgøres af udenlandsk øl, næsten firedoblet til at udgøre 7,8 pct. i Bryggeriforeningens seneste opgørelse. En andel som vel at mærke kun inkluderer mindre udenlandske ølmærker, mens de store mærker som Heineken og Budweiser ikke er medregnet.

Det er ikke mindst de relativt billige udenlandske øl, der vinder indpas, oplyser detailkæderne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier