Importøl fylder mest på hylderne

Markedet for specialøl er i stor vækst, men det er ikke kun øl fra danske mikrobryggerier, der sælger. Billige udenlandske øl fylder stadig mere på supermarkedernes hylder, fortæller produktchef i Dansk Supermarked.
Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten
Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten
AF MAZ PLECHINGER

Det danske marked for specialøl er i vækst. Sådan har det været i en længere årrække, og de seneste tal fra Dansk Bryggeriforening viser, at tendensen aldrig har været mere udtalt end nu. I 2013 udgjorde danskernes brug af importeret øl og øl fra mikrobryggerier 13,7 pct. af det samlede ølsalg. Året forinden var andelen 10,4 pct. hvilket gør stigningen til den højest registrerede i den tid, opgørelsen er blevet gennemført.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter