FødevareWatch

Importøl fylder mest på hylderne

Markedet for specialøl er i stor vækst, men det er ikke kun øl fra danske mikrobryggerier, der sælger. Billige udenlandske øl fylder stadig mere på supermarkedernes hylder, fortæller produktchef i Dansk Supermarked.

Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten

Det danske marked for specialøl er i vækst. Sådan har det været i en længere årrække, og de seneste tal fra Dansk Bryggeriforening viser, at tendensen aldrig har været mere udtalt end nu. I 2013 udgjorde danskernes brug af importeret øl og øl fra mikrobryggerier 13,7 pct. af det samlede ølsalg. Året forinden var andelen 10,4 pct. hvilket gør stigningen til den højest registrerede i den tid, opgørelsen er blevet gennemført.

Dansk Supermarkeds produktchef for drikkevarer, Brian Olesen, oplever også den stigende interesse i koncernens butikker, hvor efterspørgslen i ikke mindst Netto og Føtex er stor.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier