Carlsberg: Ophævelse af alkoholreklame-forbud rigtig godt

Forbuddet mod alkoholreklamer i Rusland er til stor gavn for Carlsberg blevet ophævet.
Foto: Jesper Hansen/POLFOTO
Foto: Jesper Hansen/POLFOTO
AF RITZAU FINANS

Ophævelsen af forbuddet mod alkoholreklamer, som er vedtaget i Rusland, er "rigtig godt" for Carlsberg.

Det siger kommunikationsdirektør i Carlsberg Jens Bekke til Ritzau Finans

"Det giver nye muligheder for at tale med forbrugerne direkte," slår han fast.

Han finder det også positivt, at den russiske regering gennem at fjerne forbuddet erkender, at det ikke har negativ effekt på forbruget at lave reklame.

Watch medier er klar med erhvervsmagasinet BusinessWatch, som du kan læse gratis her.

Carlsbergs erfaring er ifølge Jens Bekke, at reklame for øl og lignende ikke øger forbruget, men kun flytter markedsandele mellem konkurrenter.

"Det giver dynamik i markedet," siger han.

Kan Carlsberg flytte markedsandele i Rusland, vil det virkelig kunne batte noget. Carlsbergs russiske arm Baltika er klart nummer et i

Rusland med en markedsandel lige under 40 pct. De tre efterfølgende har til sammen under 40 pct.

Torsdag morgen var der medieskriverier om, at Rusland måske ville ophæve forbuddet mod alkoholreklamer, som har været i kraft i over et år.

Det er sket ifølge Jens Bekke.

Det var den russiske avis Kommersant, der rapporterede om muligheden. Avisen citerede vicekommunikationsminister Alexei Volin for nyheden.

Pub-aktier i problemer efter ny lov sætter øllen fri

Carlsberg investerer 100 mio i norsk bryggeri

Carlsberg køber græsk bryggeri 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Photo: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg