En del af Watch Medier

FødevareWatchonsdag1. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
02.10.2014kl. 15.43

Detailkæde vil sælge særlig roliganøl

Carlsberg og Coop er gået sammen om at producere og lancere en særlig øl i anledning af de to kommende fodboldlandskampe mod Albanien og Portugal.
Foto: LARS KRABBE
af JØRGEN RUDBECK

Danmark skal om et par uger spille fodboldlandskampe mod Albanien og Portugal som del af kvalifikationen til europamesterskabet i 2016, og de kampe bruger Coop og Carlsberg til at sende en særlig øl på gaden.

Carlsberg Roligan Pilsner hedder den nye øl, der svøbt i Dannebrog skal bidrage til den gode fodboldstemning.

Øllen kommer eksklusivt til salg i Kvickly-butikker, og Carlsberg har i første omgang pyntet 120.000 flasker med specielle landsholdsdesign, skriver Coop i en pressemeddelelse.

Et beløb svarende til panten på flaskerne – 120.000 kr. – går derudover til DBUs stemningspulje.

Landskampene skal spilles henholdsvis 11. og 14. oktober, og efter en tur til Albanien venter Portugal på hjemmebane i Parken i København.

Tidligere på ugen skrev FødevareWatch, at Carlsberg er blevet en af fem samarbejdspartnere for det danske fodboldlandshold. Carlsberg er den første sponsor, der er fundet til DBU's nye sponsorstrategi, og den nye aftale skal bruges til at øge fokus på faninvolvering og fanaktivering, lyder det fra DBU.

DBU og Carlsberg indgår ny sponsoraftale

Tuborg overhaler Carlsberg

Carlsberg-rival overrasker i andet kvartal

Relaterede artikler:

  • Foto: Esben Nielsen, Jyllands-Posten

    DBU og Carlsberg indgår ny sponsoraftale

  • Sydbank overrasket over Carlsberg

  • Foto: PR

    Carlsberg-konkurrent sætter også russisk bryggeri på pause

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

”Vi er selvfølgelig ikke uberørte af de svære markedsforhold, men vi har hele tiden været markedsledere på onlinemarkedet, og vi står selvfølgelig kun endnu stærkere nu," siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com. | Foto: Martin Lehmann
Detail

Nemligs tro på online dagligvaremarked er uændret trods Coop-exit

”Vi er overbeviste om, at hovedparten af danskerne i fremtiden kommer til at handle deres dagligvarer online,” siger Nemlig.com-topchef efter Coops lukning af onlineforretning.
  • Detail-analytiker: "Irma er en religion"
  • Tidligere Irma-direktør om lukning: "Vildt, voldsomt og vanvittigt"

For abonnenter

"En gennemsnitlig Irma-kunde handler nu dobbelt så meget i discountforretninger som i Irma," siger Kræn Østergaard Nielsen, topchef i Coop om begrundelsen for at lukke Irma. | Foto: Kim Frost
Detail

Coop-topchef: "Det er en myte, at Irma-kunder bare vil have trøfler og mørbrad"

For abonnenter

Foto: Miriam Dalsgaard
Fødevarer

I dag udløber Skares frist for at fremskaffe dokumentation

For abonnenter

Foto: Joachim Ladefoged
Fødevarer

Arla-topchef forudser høj bølgegang i 2023

For abonnenter

Fra april lukker Irma-kæden som led i en sparerunde i Coop, der har ejet Irma siden 1982. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix.
Detail

Overblik: Det sker der med de 65 Irma-butikker

Foto: Pr / Statkraft
Fødevarer

El- og gaspriserne når sjældent lavt niveau

Læs også

Foto: Pr/pernod Ricard
Drikkevarer

Pernod Ricard-direktør: "100-kroners prispunktet fylder mere"

Vil man vinde på markedet lige nu, er 100 kroners-prispunktet det, man skal sigte efter. Det vurderer Pernod Ricards danske direktør, der ser forbrugerne søge mod billigere alternativer.

For abonnenter

Photo: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix.
Drikkevarer

Absolut Vodka-ejer vokser – men lander første underskud i fem år

Underskuddet i Pernod Ricards danske forretning er dog 13,8 mio. kr. misvisende, forklarer nyudnævnt direktør. ”Det er vores største resultat nogensinde,” siger han.

For abonnenter

Photo: Pr
Drikkevarer

Biotekselskab har fået travlt med at få sit ølprodukt ud i verden

Med ny tysk investor kribler det i fingrene ved Evodiabio for at få sit produkt på gaden. Nu har selskabet travlt, for tålmodigheden blandt kunderne kan være kort. 

For abonnenter

Seneste nyt

  • Arla-topchef forudser høj bølgegang i 2023 – 10.25
  • El- og gaspriserne når sjældent lavt niveau – 09.52
  • Overblik: Det sker der med de 65 Irma-butikker – 09.48
  • Nemligs tro på online dagligvaremarked er uændret trods Coop-exit – 09.12
  • Chokolademager må kaste håndklædet i ringen – 08.21
  • Kædedirektør er "dybt skuffet" – 07.44
  • Coop-topchef: "Det er en myte, at Irma-kunder bare vil have trøfler og mørbrad" – 07.07
  • I dag udløber Skares frist for at fremskaffe dokumentation – 06.48
  • Selvstændige Kvickly-butikker vil beholde navn trods national ændring – 06.43
  • Tidligere Irma-direktør om lukning: "Vildt, voldsomt og vanvittigt" – 31. jan.
  • Kræns gennemgribende forandringer: Har ryddet hele hylden – 31. jan.
  • Detail-analytiker: "Irma er en religion" – 31. jan.
  • Analytiker: Coop ruster sig til skærpet kamp om kunderne – 31. jan.
  • Nyt nordjysk fjerkræslagteri satser på økologi – 31. jan.
  • Burgerkæmpe slutter året stærkt af – 31. jan.
Flere nyheder

Watch Job

  • Scrum Master with a practical approach

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Business Intelligence Specialist

Se flere jobs

Kolofon

FødevareWatch
Søg

Sektioner

  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Stine Skriver

stine.skriver@fwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8424

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Job

Abonnement

Prøv FødevareWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

fodevarewatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Læs mere om abonnement her

Adresse

FødevareWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8388

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © FødevareWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
FødevareWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge