Mere japansk vand på Starbucks kaffemølle
Verdens største kaffekæde, Starbucks, ønsker at tage fuld kontrol over kædens forretninger i Japan. Starbucks planlægger at købe de 60,5 pct., som kæden ikke ejer i forvejen, over to omgange for 913,5 mio. amerikanske dollar. Denne nyhed fik den japanske Starbucks aktie til at stige med 4,5 pct. onsdag morgen i Tokyo.
Det skriver Financial Times.
"Fuldt ejerskab af Starbucks Japan gør det muligt for os at bygge videre på det fantastiske fundament af forbrugertillid og loyalitet, som vores partnere har opnået ved at tage sig af vores medarbejdere samt levere højeste kvalitet af kaffe og innovation i produkt, forretningsdesign og digital oplevelse," udtaler Howard Schultz, administrerende direktør for Starbucks.
Japan er kædens næststørste detailmarked med 1000 butikker og 25.000 ansatte. Siden første Starbucks åbnede i Tokyo i 1996, har kæden haft stor succes. Virksomheden oplyser, at nye koncepter muligvis bliver introduceret i Japan - bl.a. er en kæde med te og teudstyr på tale.
25 cafeer til kamp mod Baresso og Starbucks
Starbucks serverede solide resultater