En del af Watch Medier

FødevareWatchonsdag8. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
22.09.2014kl. 07.46

25 cafeer til kamp mod Baresso og Starbucks

Kaffe to go er for dyrt, mener to iværksættere, der vil give de etablerede kæder kamp til stregen.
Nyt dansk koncept er klar til at tage kampen op mod kaffekæderne. | Foto: Peter Hove Olesen
Nyt dansk koncept er klar til at tage kampen op mod kaffekæderne. | Foto: Peter Hove Olesen
Finans
AF MICHELLE HANSEN

Kaffe to go har vundet sit indpas i Danmark, og det er ikke unormalt at se lange køer i kaffebarer som Baresso og Starbucks. To danske iværksættere erklærer nu kamp mod de etablerede kæder af kaffebarer og starter et nyt koncept op.

”Min partner Lukas Ramsøe og jeg har gennem det seneste års tid gået og tænkt, at kaffepriserne er for høje, og hvordan vi kunne ændre på det,” siger Allan Kakasur, der er direktør og medstifter af ToloKaffe, til epn.dk.

Deres idé går kort fortalt ud på, at man køber et månedskort på kaffe, som så gælder på en række cafeer. Når man skal hente sin kaffe, kan man bestille den via en app, så man slipper for at stå i kø sammen med de andre kaffehungrende på vej til arbejde.

Indtil videre er 25 cafeer i København hoppet med på ideen. Det gør ToloKaffe til den kæde i København med flest afdelinger. Men Allan Kakasur og Lukas Ramsøe er ikke færdige med at udvikle på konceptet.

”Konceptet skal helt klart udbredes til andre byer. Vi vil gerne have så mange byer med som muligt. Vi vil forhåbentlig være at finde i Aarhus allerede om en måneds tid,” siger Allan Kakasur.

Vi gør det netop på en anden måde end de andre på markedet"

Allan Kakasur, Tolokaffe
Selvom de to iværksættere skal konkurrere mod store etablerede kæder såsom Baresso og Starbucks, tror de alligevel på, at der er marked for ToloKaffe.

”Vi gør det netop på en anden måde end de andre på markedet. Vores koncept bygger på et abonnement. Vi mener, at kaffepriserne i kaffebarerne i dag er for høje, i hvert fald i forhold til hvad vi kan tilbyde. Vi kan f.eks. sælge en café latte til 12 kr.,” siger Allan Kakasur.

Ideen til at bygge deres forretning op omkring et abonnement på kaffe, har de fået ved at skæve til mobilverden, hvor man som forbruger også betaler en fast pris hver måned for den pakke, der passer til ens forbrug.

Forskere afslører kaffens DNA

Peter Larsen Kaffe køber direkte af afrikanske bønder

Nespresso smelter aluminium for at vinde kunder

Relaterede artikler:

  • Foto: Colourbox

    Forskere afslører kaffens DNA

  • Peter Larsen Kaffe køber direkte af afrikanske bønder

  • Nespresso smelter aluminium for at vinde kunder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Alfred Josefsen var direktør i Irma fra 1999 til 2012. | Foto: Joachim Adrian
Detail

Tidligere Irma-direktør opgiver forsøg på at redde Irma

Ifølge Alfred Josefsen har Coop ikke ”ønsket at medvirke til Irmas overlevelse”, og derfor opgiver han at redde dagligvarekæden. (Opdateret.)
  • Virksomhedsmægler ser få potentielle købere til Irma
  • Stine Bosse genopstiller ikke til Coops bestyrelse
Foto: Casper Dalhoff/JP/Ritzau Scanpix.
Fødevarer

Thise: ”Det er ikke blevet mere sjovt at sælge økomælk de seneste måneder"

For abonnenter

Foto: Torben Salomonsen
Detail

Detailkæder ser frem til samarbejde med ny ejer af Skares pålægsfabrikker

For abonnenter

Foto: Pr
Drikkevarer

Jacobsen sender ny IPA-variant på markedet

For abonnenter

Foto: Pr
FodevareWatch

Valsemøllen lancerer bageserie i mindre pakninger

For abonnenter

Foto: Coop
Detail

Direktør: Derfor bliver Coop det fælles brand

Læs også

Cees 't Hart, adm. direktør i Carlsberg | Foto: Liv Møller Kastrup / Ritzau Scanpix
Drikkevarer

Carlsbergs topchef forventer ikke at sidde strategiperiode ud

Adm. direktør i Carlsberg Cees ’t Hart vil ikke være at finde i spidsen for bryggeriet, når perioden for den nuværende Sail’27-strategi udløber, siger han til Børsen.

For abonnenter

Foto: Pr
Drikkevarer

Jacobsen sender ny IPA-variant på markedet

Nichebryggeriet under Carlsberg udvider sin ølportefølje med ny tropisk variant. 

For abonnenter

Foto: Carlsberg / Pr
Drikkevarer

Hjørnesten i Carlsbergs strategi viser slinger i valsen

Frem mod 2027 er premiumkategorien en vigtig faktor for Carlsberg. Men markedsbetingelserne i især Vesteuropa giver udfordringer. Topchef mener dog, at flere nuancer giver kategorien rimelige udsigter.

For abonnenter

Job

  • Selvkørende og erfaren Supply Chain Planner søges til international FMCG-virksomhed

  • Produktionsteknisk Inspektør til Tican i Brørup

  • Adm. Direktør til SEGES Innovation p/s

Se flere jobs

Seneste nyt

  • Valsemøllen lancerer bageserie i mindre pakninger – 16.02
  • Jacobsen sender ny IPA-variant på markedet – 15.26
  • Tidligere Irma-direktør opgiver forsøg på at redde Irma – 15.09
  • Taco Bell-ejer taber højde i formarkedet trods stærk årsafslutning – 14.26
  • Tuborg sender velprøvet øko-version på gaden – 14.21
  • Direktør: Derfor bliver Coop det fælles brand – 13.38
  • Nestlé varsler yderligere prisstigninger i 2023 – 13.00
  • Thise: ”Det er ikke blevet mere sjovt at sælge økomælk de seneste måneder" – 12.01
  • Virksomhedsmægler ser få potentielle købere til Irma – 11.34
  • Detailkæder ser frem til samarbejde med ny ejer af Skares pålægsfabrikker – 11.00
  • Novozymes: Novo Holdings køber aktier for 66 millioner – 10.43
  • Carlsberg undlader nyt aktietilbagekøb for at købe partner ud i Indien – 10.34
  • Lille fald i indtjeningen hos Sveriges største dagligvarekoncern – 10.33
  • Dansk lakseopdræt udsteder aktier for trecifret millionbeløb – 10.06
  • Frellsen fortsætter stime med tocifrede millionoverskud – men tynges af prispres – 09.50
Flere nyheder

Job

  • Selvkørende og erfaren Supply Chain Planner søges til international FMCG-virksomhed

  • Produktionsteknisk Inspektør til Tican i Brørup

  • Adm. Direktør til SEGES Innovation p/s

Se flere jobs

Watch Job

  • Legal Counsel til Danmarks Eksport & Investeringsfond (EIFO)

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

Se flere jobs

Kolofon

FødevareWatch
Søg

Sektioner

  • Fødevarer
  • Drikkevarer
  • Detail
  • Fiskeri
  • Servering
  • Foodservice
  • International
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Stine Skriver

stine.skriver@fwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8424

  • Om FødevareWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Job

Abonnement

Prøv FødevareWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

fodevarewatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7443

Læs mere om abonnement her

Adresse

FødevareWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8388

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © FødevareWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
FødevareWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge