FødevareWatch

Starbucks opruster i Kina

Amerikanske Starbucks ser et fortsat vækstpotentiale i Kina. Med over 1100 butikker i landet, er kaffegiganten først lige begyndt at varme op.

Starbucks er brændt varm på Kina.

Inden 2014 er ovre, forventer direktøren i den kolossale pengemaskine at antallet af butikker i landet er løftet fra det nuværende 1100 til 1500. Det skriver foodbusinessnews.

”Det er et marked, hvor vi fortsat ser en tiltrækningskraft mod Starbucks-oplevelsen, og der er i Kina en række ting, der demografisk og miljjømæssigt hjælper Starbucks.” siger direkør Maw under en præsentation på William Blair Growth Stock konferencen.

Her tænker han for eksempel på en voksende middelklasse og stigende accept af kaffe blandt befolkningen som en del af kinesisk kultur.

Starbucks forventer at åbne 1500 nye butikker i år. Halvdelen i Kina og Asien, 600 på det amerikanske kontinent og 150 i Europa, Mellemøsten og Afrika.

Rapport: Fairtrade virker ikke

Starbucks rykker ind på Rådhuspladsen

Kaffekæde kom tyndt ud af 2013

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier