Starbucks rykker ind på Rådhuspladsen

I samarbejde med Dansk Supermarked udvider den amerikanske kaffesucces Starbucks i Danmark.
På noget så centralt som Rådhuspladsen kommer pendlere, turister og alt derimellem fremover til at kunne købe deres morgenkaffe fra september hos den amerikanske kæde.
Da Dansk Supermarkeds indkøbschef Martin Uebel i marts annoncerede planerne om butiksåbninger, talte FødevareWatch med direktøren i den danske kaffekæde Baresso om hans syn på den amerikanske konkurrents entre på det danske marked.
Her tog Anders Wall situationen helt fra oven.
”Det forholder jeg mig spændt afventende til. Siden de er startet, har vi budt dem velkommen. Det har været oplagt, at der skulle komme en udenlandsk kæde ind i Danmark, fordi vi ser en vækst på to-go markedet. Det skal gerne være med til at øge markedet for kvalitetskaffe i Danmark,” sagde han i marts til FødevareWatch og understregede, at man holder et vågent øje med Starbucks ligesom med andre konkurrenter.
Så I er bare lykkelige over, at Starbucks er kommet ind i Danmark?
”Du får mig ikke til at sige, jeg er lykkelig over det. Sådan er det jo, det ville også være mærkeligt, hvis der ikke var konkurrenter.”
Får de lov til at tage nogle af jeres markedsandele?
”Ikke umiddelbart. De har valgt en anden strategi. De åbner sammen med Bilka, og det er typisk ikke i nærheden af vores kaffebarer. De har valgt en anden profilering og et andet segment.”
I øjeblikket driver Dansk Supermarked syv Starbucks herhjemme på følgende placeringer: Salling Aarhus, Salling Aalborg, Bilka One Stop i Fields, Bilka Næstved, Bilka Hundige, Bilka Vejle, Bilka Kolding.
Nye produkter sikrer solid salgsvækst i Starbucks
Dunkin' vil ind på det danske marked