FødevareWatch

Kaffekæde rammes af øget internethandel

Starbucks vokser ikke med samme styrke som tidligere. Kunderne bliver hjemme, og foretager indkøb på nettet i stedet for at tage i storcentre med en kaffekop i hånden, siger koncernchef ifølge Børsen.

Den store amerikanske Starbuck-kaffekæde, der i dag er at finde i 64 lande og som samlet har over 20.000 kaffebarer, er udfordret på væksten. For første gang mærker kæden, at kunderne i langt højere grad bliver hjemme, når der skal købes tøj og sko. Det siger koncernchef Howard Schultz i et interview med Børsen.

Fødevarer, drikkevarer, detail og landbrug. FødevareWatch dækker bredt - læs mere i vores gratis nyhedsbrev

"Julehandlen i 2013 var den første, i hvilken mange traditionelle detailhandlere oplevede, at deres caféer og cafeterier tabte til onlinehandlen i meget høj grad," siger Howard Schultz.

Omvendingen i retning af onlinehandlen er gået og går fortsat meget stærkt, og Starbucks omsætning steg i fjerde kvartal kun med fem pct. mod ni pct. i tredje kvartal og otte pct. i samme kvartal 2012, skriver Børsen.

Starbucks modtræk til tendensen i retning af mere onlinehandel er øget fokus på mobile løsninger og nye betalingsmodeller.

Det satser kaffekæmperne på i 2014

Baresso udnytter kaffemarked i vækst

Dansk bageri forhandler med Starbucks

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier