Dunkin' vil ind på det danske marked

Den amerikanske kaffe- og fastfoodkæde Dunkin' Donuts har planer om at åbne i Danmark, og dermed kan både kiosker og kaffebarer se frem til yderligere konkurrence, skriver Business.dk
Foto: PR
Foto: PR

Der er efterhånden en håndfuld amerikanske Starbucks-kaffebarer i Danmark, og stadig flere kommer til i konkurrencen mod blandt andet de 46 danske Baresso-kaffebarer, som findes i de større danske byer.

Inden længe kommer endnu et stor amerikansk varemærke i kaffe og fastfood til at øge konkurrencen på markedet, hvis Dunkin' Donuts har held med at finde deres første franchisetagere i landet. skriver Business.dk.

I et større europæisk fremstød spiller Danmark ifølge en meddelelse fra selskabet en stor rolle:

"Vi tror, at vores tilbud - mad og drikkevarer i høj kvalitet, serveret hurtigt og i hyggelige omgivelser - har et stort markedspotentiale i Danmark," udtaler vice president for international udvikling hos Dunkin' Brands, Jeremy Vitaro.

Senest gik den amerikanske kæde i marts ind i Brasilien, og i alt findes der i dag omkring 11.000 butikker fordelt på 33 lande verden over. Indtil videre har kæden mere end 120 butikker i Tyskland, England, Spanien, Rusland og Bulgarien, men hvornår den første danske butik åbner, er endnu uvist.

BKI tager reservebønnerne i brug

Kaffekæde rammes af øget internethandel

Baresso udnytter kaffemarked i vækst

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter