Der er efterhånden en håndfuld amerikanske Starbucks-kaffebarer i Danmark, og stadig flere kommer til i konkurrencen mod blandt andet de 46 danske Baresso-kaffebarer, som findes i de større danske byer.
Inden længe kommer endnu et stor amerikansk varemærke i kaffe og fastfood til at øge konkurrencen på markedet, hvis Dunkin' Donuts har held med at finde deres første franchisetagere i landet. skriver Business.dk.
I et større europæisk fremstød spiller Danmark ifølge en meddelelse fra selskabet en stor rolle:
"Vi tror, at vores tilbud - mad og drikkevarer i høj kvalitet, serveret hurtigt og i hyggelige omgivelser - har et stort markedspotentiale i Danmark," udtaler vice president for international udvikling hos Dunkin' Brands, Jeremy Vitaro.
Senest gik den amerikanske kæde i marts ind i Brasilien, og i alt findes der i dag omkring 11.000 butikker fordelt på 33 lande verden over. Indtil videre har kæden mere end 120 butikker i Tyskland, England, Spanien, Rusland og Bulgarien, men hvornår den første danske butik åbner, er endnu uvist.
BKI tager reservebønnerne i brug
Kaffekæde rammes af øget internethandel
Baresso udnytter kaffemarked i vækst