FødevareWatch

Dunkin' vil ind på det danske marked

Den amerikanske kaffe- og fastfoodkæde Dunkin' Donuts har planer om at åbne i Danmark, og dermed kan både kiosker og kaffebarer se frem til yderligere konkurrence, skriver Business.dk

Foto: PR

Der er efterhånden en håndfuld amerikanske Starbucks-kaffebarer i Danmark, og stadig flere kommer til i konkurrencen mod blandt andet de 46 danske Baresso-kaffebarer, som findes i de større danske byer.

Inden længe kommer endnu et stor amerikansk varemærke i kaffe og fastfood til at øge konkurrencen på markedet, hvis Dunkin' Donuts har held med at finde deres første franchisetagere i landet. skriver Business.dk.

I et større europæisk fremstød spiller Danmark ifølge en meddelelse fra selskabet en stor rolle:

"Vi tror, at vores tilbud - mad og drikkevarer i høj kvalitet, serveret hurtigt og i hyggelige omgivelser - har et stort markedspotentiale i Danmark," udtaler vice president for international udvikling hos Dunkin' Brands, Jeremy Vitaro.

Senest gik den amerikanske kæde i marts ind i Brasilien, og i alt findes der i dag omkring 11.000 butikker fordelt på 33 lande verden over. Indtil videre har kæden mere end 120 butikker i Tyskland, England, Spanien, Rusland og Bulgarien, men hvornår den første danske butik åbner, er endnu uvist.

BKI tager reservebønnerne i brug

Kaffekæde rammes af øget internethandel

Baresso udnytter kaffemarked i vækst

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier