En sen redning var ikke nok til at vende skibet Baresso Coffee A/S, som leverede et årsregnskab for 2013, der samlet endte i minus 2,7.
Det skriver Berlingske.
Efter en række rigtig dårlige måneder i første halvår, kom der i andet halvår mere styr på selskabets 46 afdelinger i hele landet. Samlet var det ikke nok til at gå i plus, men direktør Kenneth Luciani er fortrøstningsfuld:
"Vi har haft det historisk bedste driftsresultat i fjerde kvartal, og jeg kan også konstatere, at de første fire måneder af 2014 er de bedste tal, vi har leveret til dato," siger han til avisen.
Udover et minus på 2,7 mio. kr., hvilket var markant under 2012-resultatet på 1,7 mio. kr., endte bruttoindtjeningen i selskabet på 10,2 mio. kr. mod 13,4 mio. kr. i den foregående periode, skriver Berlingske.
Stort marked i to-go
Baresso har tidligere i år åbnet en kaffebar på færgerne på Mols-Linien og en til i Københavns Lufthavn. Forretningerne ligger på steder, hvor masser af mennesker dagligt passerer, og de skal ses som en udløber af et eksisterende samarbejde med begge steder, har kommerciel direktør i Baresso Coffee, Anders Wall, tidligere forklaret til FødevareWatch.
Det danske kaffemarked har været inde i en længere periode med vækst, og Baresso møder stadig større konkurrence fra den store amerikanske kæde Starbucks, der efterhånden har en håndfuld butikker i Danmarks største byer. Derudover har en anden stor amerikansk kæde meldt sin ankomst. Dunkin' Donuts meldte i slutningen af april ud, at man vil udbygge de omkring 11.000 kaffebarer, som man har i det meste af verden, med en række danske franchise-cafeer.
"Frost i Brasilien er det værste scenarie"
Baresso udnytter kaffemarked i vækst
Nye produkter sikrer solid salgsvækst i Starbucks