FødevareWatch

Fransk cognacproducent presses i Kina

Rémy Cointreau er ramt af nedgang i det kinesiske salg, men klynger sig til håbet om snarlig forbedring.

Rige kineseres lyst til dyr mærkevarecognac har været nedadgående den seneste periode, og det har kostet det franske spiritusselskab Rémy Cointreau dyrt. De kommende kvartaler ser dog lysere ud for selskabet.

Det skriver Bloomberg News.

I første kvartal af selskabets forskudte regnskabsår måtte Rémy Cointreau notere en tilbagegang i den organiske omsætning på 5,7 pct. I forhold til selskabets flagskib, cognacen Rémy Martin, faldt omsætningen hele 15 pct., hvilket var noget mere end det fald på 11 pct., som analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet.

Rémy Cointreau skriver, at det især er tilbageholdenhed hos de kinesiske forbrugere, der forklarer omsætningsfaldet.

"Leveringer af cognac led under, at detailhandlerne fortsatte med at reducere varebeholdningerne i Asien," hedder det i regnskabet.

Rémy Cointreau er dog mere optimistisk omkring de kommende kvartaler. Selskabet skriver, at det venter en fremgang i omsætning og driftsresultatet.

Sidstnævnte er med til at sende aktien op med 2,8 pct. til 64,4 euro på børsen i Paris fredag formiddag.

Spiritusgigant vil udnytte lokalbølgen

Fyringer skal spare Diageo for milliardbeløb

Mere fra FødevareWatch

Diningsix-direktør takker af

Restaurantkoncernens adm. direktør giver i stedet stafetten videre til medstifter, mens han selv fortsætter som kommerciel direktør udstationeret i London.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier