I Danmark har Føtex, SuperBrugsen og en række andre supermarkedskæder i øjeblikket stort fokus på lokal produktion og varer fra nærområdet.
Men også i udlandet er trenden slået igennem, og det vil spiritusgiganten Pernod Ricard udnytte. Det skriver Bloomberg ifølge Aktiefokus.
For nylig har Pernod Ricard lanceret vodkaen Our/ under navne som Our/Berlin og Our/Melbourne. Idéen er, at vodkaerne skal have et lokalt præg, og derfor har spiritusselskabet hyret lokale folk til at stå for de enkelte produktioner.
"Folk der hopper med på denne ide er ikke nødvendigvis tilhængere af de store brands, men det kan typisk være kunder som ønsker større personlighed," udtaler Asa Caap fra Pernod Ricard til Bloomberg.
Indtil videre skal Our/-serien lanceres i London, New York, Nashville og Austin.
Pernod Ricard er verdens næststørste spiritusfabrik med mærker som Pernod, Absolut, Malibu og Jameson. I størrelse er den kun overgået af britiske Diageo.
Shot-selskab er ovre de bitre tider
Carlsberg-selskab øger vinsalg med 19 pct.
Diageo køber aktier for 10 mia