FødevareWatch

Spiritusgigant vil udnytte lokalbølgen

Pernod Ricard forsøger at bruge trend med lokale produkter i lanceringen af ny vodka.

I Danmark har Føtex, SuperBrugsen og en række andre supermarkedskæder i øjeblikket stort fokus på lokal produktion og varer fra nærområdet.

Men også i udlandet er trenden slået igennem, og det vil spiritusgiganten Pernod Ricard udnytte. Det skriver Bloomberg ifølge Aktiefokus.

For nylig har Pernod Ricard lanceret vodkaen Our/ under navne som Our/Berlin og Our/Melbourne. Idéen er, at vodkaerne skal have et lokalt præg, og derfor har spiritusselskabet hyret lokale folk til at stå for de enkelte produktioner.

"Folk der hopper med på denne ide er ikke nødvendigvis tilhængere af de store brands, men det kan typisk være kunder som ønsker større personlighed," udtaler Asa Caap fra Pernod Ricard til Bloomberg.

Indtil videre skal Our/-serien lanceres i London, New York, Nashville og Austin.

Pernod Ricard er verdens næststørste spiritusfabrik med mærker som Pernod, Absolut, Malibu og Jameson. I størrelse er den kun overgået af britiske Diageo.

Shot-selskab er ovre de bitre tider

Carlsberg-selskab øger vinsalg med 19 pct.

Diageo køber aktier for 10 mia

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier