Coop gør som ølbryggere og laver online vinsmagning

Som i øllenes verden har det i det seneste halve år været svært at mødes omkring smagninger med vin i glasset. Det vil Coop nu lave om på.
Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix
Foto: Joachim Adrian/Ritzau Scanpix

Landets større og mindre bryggerier har ad snart mange omgange afholdt ølsmagninger på nettet som succesfulde afløsere for de fysiske ølmesser og festivaler, der har været udelukket det seneste halve år.

I skyggen af den alternative succes forsøger Coop sig nu med sin egen virtuelle vinsmagning under fanerne af konceptet Vincooperativet, skriver detailkoncernen i en pressemeddelelse.

Som med øllene de interessede hjemhendte sig en smagekasse, som så er omdrejningspunktet, når der 14. november skal smages online på Facebook.

Modtag FødevareWatchs nyhedsbrev gratis!

"Egentlig havde vi planlagt en række store vinmesser på Børsen i København. Men på grund af Corona har vi måttet aflyse dem. I stedet har vi fået ideen til denne anderledes smagning, hvor man på en sikker måde kan lære nyt og få en god vinoplevelse i gode venners selskab," siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop.

Smagningen bliver ledet af sommelier Nana Wad, Coop-vinindkøber, Steen Jepsen og redaktør på vinmagasinet Vin & Co., Lotte Malmgren.

I smagekassen til knap 500 kr. får deltagerne to hvidvin og fire rødvin.

Stor interesse får Royal Unibrew til at fortsætte virtuel ølsmagning 

Mikrobryggerier trækker på nye taktikker i onlinesalg 

Mikrobryggeri indleder samarbejde med fest-app 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter