Landets større og mindre bryggerier har ad snart mange omgange afholdt ølsmagninger på nettet som succesfulde afløsere for de fysiske ølmesser og festivaler, der har været udelukket det seneste halve år.
I skyggen af den alternative succes forsøger Coop sig nu med sin egen virtuelle vinsmagning under fanerne af konceptet Vincooperativet, skriver detailkoncernen i en pressemeddelelse.
Som med øllene de interessede hjemhendte sig en smagekasse, som så er omdrejningspunktet, når der 14. november skal smages online på Facebook.
Modtag FødevareWatchs nyhedsbrev gratis!
"Egentlig havde vi planlagt en række store vinmesser på Børsen i København. Men på grund af Corona har vi måttet aflyse dem. I stedet har vi fået ideen til denne anderledes smagning, hvor man på en sikker måde kan lære nyt og få en god vinoplevelse i gode venners selskab," siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop.
Smagningen bliver ledet af sommelier Nana Wad, Coop-vinindkøber, Steen Jepsen og redaktør på vinmagasinet Vin & Co., Lotte Malmgren.
I smagekassen til knap 500 kr. får deltagerne to hvidvin og fire rødvin.
Stor interesse får Royal Unibrew til at fortsætte virtuel ølsmagning
Mikrobryggerier trækker på nye taktikker i onlinesalg
Mikrobryggeri indleder samarbejde med fest-app