FødevareWatch

Nyt salgsværktøj skal hjælpe mikrobryggerier tilbage på benene

Et nyt digitalt salgsværktøj rettet mod landets mikrobryggerier blev grundet corona-krisen lanceret måneder før tiltænkt. Løsningen hedder Bryg og skal hjælpe de små bryggerier tilbage på benene.

Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

Det nye salgsværktøj, Bryg, skal fremover landets mikrobryggerier mulighed for onlinesalg direkte til kunderne, skriver Food Supply.

Bryg er speciallavet til mikrobryggerier, og bag initiativet står Hermes Honai-Bard Yokhana-Foged og Ncolai Holm. Løsningen giver mikrobryggerierne en salgsportal, som detailkunder kan bestille igen, samt en webshop dedikeret til slutforbrugerne.

"Egentlig havde vi planlagt først at lancere løsningen efter sommerferien. Men blandt andre Skanderborg Bryghus og Ebeltoft Gårdbryggeri havde et akut behov for at få solgt deres varer i marts, og det gjorde, at vi fremrykkede en beta-lancering," siger Nicolai Holm.

Der findes omkring 200 mikrobryggerier i Danmark, og af dem har Bryg fået 19 med i folden. De to iværksættere regner dog med at til flere vil komme til og håber at kunne rejse mellem 80-100 brugere til sig inden slutningen af året.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier