Fodboldfesten har kurs mod Danmark, når det danske landshold i juni skal spille tre landskampe på hjemmebane under årets Europamesterskab.
Carlsberg har siden 1988 været sponsor for mesterskaberne, men er det ikke denne gang, hvor det i stedet er konkurrenterne fra Heineken, der skal servere øl og have bannerreklamer på stadionerne.
Efter 32 år: Carlsberg er færdig som EM-sponsor
Den danske ølkæmpe satser dog stadig på at være en meget stor del af festen, og Jeppe Boel, projektleder i salg og forretningsudvikling i Carlsberg Danmark, fortæller til Finans.dk, at en stor kampagne skal få salget op i højder, der måske kan nå niveauet tilbage i 1992, hvor der var dansk folkefest i forbindelse med den samlede sejr til mesterskaberne.
"Vi har desværre ikke salgstal fra 1992, men det bliver en kæmpe folkefest, og vi estimerer tocifrede vækstrater i salget målt i volumen til denne slutrunde," siger Jeppe Boel.
Carlsbergs kampagne omkring fodboldfesten vil være tydelig i annoncer, reklamer og i detailhandlen, ligesom koncernen regner med få sin del af opmærksomheden ved de fodboldarrangementer, som afholdes på barer og udskænkningssteder i forbindelse med slutrunden.
Mens Carlsberg ikke er sponsor for mesterskaberne, er bryggeriet sponsor for den danske fodboldforbund DBU, og det giver muligheder for trods alt at komme lidt tæt på, når der fløjtes op i Parken 13. juni, hvor Danmark møder Finland i den første kamp.