Carlsberg forlænger stor københavneraftale

Carlsberg har landet en ny aftale med Parken Sport & Entertainment, som betyder, at bryggeriet skal sponsere F.C. København og levere øl til Parken og feriecentrene Lalandia frem til 2026.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS & JØRGEN RUDBECK

Der vil også stå Carlsberg på fodboldklubben F.C. Københavns spillertrøje efter 2021.

De to parter har netop forlænget aftalen, der ellers stod til at udløbe 1. juli 2021, med yderligere tre år og med option på yderligere to år.

Det oplyser Parken Sport & Entertainment, som ejer F.C. København, og Carlsberg i meddelelser udsendt tirsdag formiddag.

Aftalen indebærer, at Carlsberg fortsætter som navnesponsor af C-tribunen i Parken, der er F.C. Københavns hjemmebane, og at bryggeriet fortsat vil være at finde på holdets spillertrøje.

"Vores partnerskab med Carlsberg er særdeles værdifuldt, så vi er meget glade for den nye aftale. Den giver os en endnu stærkere fælles platform langt frem i tiden til gavn for klubben, fansene og for udviklingen af det samlede Parken Sport & Entertainment samlet set," siger bestyrelsesformand Bo Rygaard i en kommentar.

Aftalen mellem F.C. København og Carlsberg blev underskrevet på Marienlyst Strandhotel af Bo Rygaard, der er bestyrelsesformand for underholdningskoncernen Parken Sport & Entertainment, der ejer F.C. København, og Peter Haahr Nielsen, den nytiltrådte administrerende direktør for Carlsberg Danmark.

Marienlyst Strandhotel, der ligger i Helsingør danner i disse dage rammen om Carlsbergs nytårsmøde, hvor alle Carlsbergs sælgere fra hele landet samles for at blive introduceret til Carlsbergs planer for 2020, og hvor fodboldlandsholdets EM-deltagelse til sommer og partnerskabet med F.C. København udgør en central del.

"Carlsberg har været en del af dansk fodbold i hele min levetid, og vores partnerskab med F.C. København går næsten ligeså lang tid tilbage som vores partnerskab med Liverpool FC og landsholdet. Aftalen betyder meget for os alle sammen, og derfor var det naturligt at underskrive aftalen og fejre vores lange, stærke partnerskab med F.C. København her på Marienlyst. Det er en stor dag for Carlsberg, en god dag for FCK og alle fansene, og en vigtig dag for dansk fodbold, der går et stort år i møde," udtaler Peter Haahr Nielsen.

Udover aktiviteterne i og omkring Parken i København sikrer aftalen med Parken Sport & Entertainment også Carlsberg levering af øl til Lalandia-feriecentrene i Billund og Rødby.

I november kom det frem, at Carlsberg efter 32 år som sponsor for EM-slutrunden, ikke skal være officiel sponsor ved dette års slutrunde.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter