Dom Pérignon-ejer overrasker med højere organisk vækst end ventet

Det er gået bedre med den organiske vækst end ventet for luksuskoncernen LVMH, som ejer flere af verdens kendte spiritusmærker som Dom Pérignon og Hennessy.
Foto: BRUNO FAVA
Foto: BRUNO FAVA
AF RITZAU FINANS

Det franske luksusbrand LVMH, der blandt andet har tasker fra Louis Vuitton og Dom Pérignon-champagne på hylderne, klarede sig bedre end ventet i årets første kvartal, hvor særligt den organiske vækst overraskede.

De første tre måneder af året bød på en organisk omsætningsvækst på 11 pct., og den samlede omsætning ramte 12,5 mia. euro. Til sammenligning havde analytikerne ventet en organisk vækst på 8,8 pct. og en samlet omsætning på 12,2 mia. euro, viser estimater indsamlet af Bloomberg News.

"Den trend, der blev observeret i 2018, fortsatte i første kvartal. Alle geografiske regioner oplever god vækst," skriver LVMH i salgsopdateringen, der blev offentliggjort efter europæisk børslukketid onsdag.

Der var særligt fremgang inden for mode- og lædervarer, hvor den organiske vækst ramte 15 pct. i kvartalet, hvor kategorierne vin og spiritus samt parfume og kosmetik voksede med 9 pct. organisk. Forretningen inden for ure og smykker havde en organisk vækst på 4 pct. i perioden.

LVMH ejer også kendte designermærker som Marc Jacobs, Christian Dior, Celine, Fendi og Kenzo. Derudover har selskabet også vin- og alkoholproducenter som Hennessy, Krug og Moët & Chandon i folden, og samtidig ejer selskabet også mærker inden for blandt andet parfume, kosmetik og smykker.

Onsdag sluttede selskabets aktie 0,8 pct. højere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter