FødevareWatch

Cognacsalg i Kina boomer igen for luksusgruppe

Det tog lidt år at få kineserne til at nyde den mørke franske spiritus, men tal fra ejerne af spiritus-brandet Hennesy viser fremgang i salget af cognac til Kina.

Foto: PR/Cointreau

Luksusselskabet LVMH, hvis initialer dækker over mærkerne Louis Vuitton, Moët og Hennessy, kunne igen nyde stærk salgsfremgang i tredje kvartal. Det skyldes ikke mindst salget af cognac til Kina, som ellers har været et problemområde i de senere år.

Salget af Hennessy-cognac steg 12 pct. i tredje kvartal, ikke mindst på grund af øget efterspørgsel i Kina, men også på grund af fremgang i USA, skriver LVMH i en salgsopdatering for årets første ni måneder.

Samlet øgede LVHM sin omsætning, målt på organisk basis, med 7 pct. i tredje kvartal til 8,58 mia. euro.

Set over årets første tre kvartaler var der tale om en sammenlagt stigning på 6 pct. til 25,3 mia. euro.

Også flagskibsmærket Louis Vuitton viste god vækst, skriver selskabet, som dog ikke sætte nærmere tal på. På divisionsbasis var der størst vækst inden for vin og spiritus, som dækker over blandt andet cognac og champagne, mens også ur- og smykkedivisionen blev trukket op af stærkt salg af Bvlgari og Hublot.

Fransk cognacproducent presses i Kina

Kineseres farvel til cognac rammer spritusselskab

Spiritusselskab kæmper fortsat med klemt kinesisk cognactørst

Skrumpende sprutsalg skuffer hos fransk luksuskæmpe

Mere fra FødevareWatch

Fazer relancerer ikonisk slikkepind

Et lille år efter at den finske slikproducent Fazer trak stikket på sin kendte Dumle-slikkepind på grund af produktionsudfordringer, har den igen kurs mod hylderne.

Aldi dropper kontrakt med Deliveroo

Den tyske discountkæde har i kølvandet på ny branchedata, hvor kunderne er vendt tilbage til gamle indkøbsvaner, valgt at stoppe leveringsaftale med Deliveroo.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier