Cognacsalg i Kina boomer igen for luksusgruppe

Det tog lidt år at få kineserne til at nyde den mørke franske spiritus, men tal fra ejerne af spiritus-brandet Hennesy viser fremgang i salget af cognac til Kina.
Foto: PR/Cointreau
Foto: PR/Cointreau
/ritzau/FINANS

Luksusselskabet LVMH, hvis initialer dækker over mærkerne Louis Vuitton, Moët og Hennessy, kunne igen nyde stærk salgsfremgang i tredje kvartal. Det skyldes ikke mindst salget af cognac til Kina, som ellers har været et problemområde i de senere år.

Salget af Hennessy-cognac steg 12 pct. i tredje kvartal, ikke mindst på grund af øget efterspørgsel i Kina, men også på grund af fremgang i USA, skriver LVMH i en salgsopdatering for årets første ni måneder.

Samlet øgede LVHM sin omsætning, målt på organisk basis, med 7 pct. i tredje kvartal til 8,58 mia. euro.

Set over årets første tre kvartaler var der tale om en sammenlagt stigning på 6 pct. til 25,3 mia. euro.

Også flagskibsmærket Louis Vuitton viste god vækst, skriver selskabet, som dog ikke sætte nærmere tal på. På divisionsbasis var der størst vækst inden for vin og spiritus, som dækker over blandt andet cognac og champagne, mens også ur- og smykkedivisionen blev trukket op af stærkt salg af Bvlgari og Hublot.

Fransk cognacproducent presses i Kina

Kineseres farvel til cognac rammer spritusselskab

Spiritusselskab kæmper fortsat med klemt kinesisk cognactørst

Skrumpende sprutsalg skuffer hos fransk luksuskæmpe

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også