FødevareWatch

Dom Pérignon-koncern advarer mod handelskriges effekt i luksussegmentet

LVMH, der er den store ejer af luksusbrands som Louis Vuitton, Hennessy og Moët-champagne har haft et rekordgodt 2018 indtil videre. Koncernens finanschef er nervøs for effekterne af de handelskrige, som ulmer flere steder på kloden.

Når der rasles med handelssablerne, og toldtarifferne bliver hævet på hver side af verdens store have, har det stor effekt for en lang række produkcenter af fødevarer og drikkevarer.

I USA har præsident Trumps protektioniske politik ført til stagnerende eksport af kød til især Kina og Mexico, som modsat har set en lang produktkategorier blive pålagt tårnhøje toldtariffer, når der står USA i modtagerfeltet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier