Energikæmpe kaster sig over kaffen

Amerikanske Monster Energy vil med på den kaffebølge, som blandt andet Starbucks rider på, når det kommer til produkter, der findes i de kolde detailmontrer.

Coca-Cola-selskabet Monster Energy, der mest er kendt for sine energifyldte drikke, vil nu også sælge kaffeholdige drikke, der kan indtages på farten.

Selskabet har netop lanceret to ready-to-drink-produkter under brandet Espresso Monster sammen med Coca-Cola European Partners (CCEP), skriver Foodanddrinktechnology.

"Espresso Monster udgør et markant skifte for brandet, og det har allerede vist sig ekstremt populært efter en retailtest i slutningen af 2018. Produktet er unikt, eftersom det er det eneste kold-kaffe-kaffe på markedet med et koffeinindhold, der kan konkurrere med en varm kaffe, og det giver dermed forbrugerne den smagfulde energiforøgelse, som de leder efter i et koldt kaffeformat," udtaler Simon Harrison, ansvarlig for kommerciel udvikling i CCEP Storbritannien, til hjemmesiden.

Coca-Cola bokser med energidrikpartner

Nørrebro-startup vil udfordre markedet for energidrikke med økologisk indspark

State henter investering på 5 mio kr

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter