FødevareWatch

Coca-Cola bokser med energidrikpartner

Monster er raget uklar med partneren Coca-Cola over læskedrikgigantens planer om at lancere en ny energidrik. Nu fortsætter kampen i en juridisk boksering.

Coca-Colas har ændret på størrelse og pris, og det giver lovende resultater i første kvartal. | Foto: AP/ritzau/Tatan Syuflana

Onsdag offentliggjorde Coca-Cola sine planer om, at brandet skal have sin egen energidrik, skriver Berlingske. Det har resulteret i et juridisk slagsmål med sodavandgigantens energidrikpartner Moster, som Coca-Cola ejer 16,7 pct. af.

Coca-Cola distribuerer Monsters produkter i bl.a. USA og Canada, og da aftalen med Monster blev indgået aftalte de to parter, at Coca-Cola ikke må distribuere konkurrerende energidrikke - bortset fra produkter, som hører til Coca-Cola-brandet, skriver mediet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier