Verdensmesterskabet i fodbold var med til at sende ølsalget i Rusland i vejret i første halvdel af i år, skriver analysehuset Nielsen i en meddelelse ifølge Bloomberg News.
Analysehuset er kommet frem til, at ølsalget er vokset med 8 pct. sammenlignet med samme periode sidste år, og at baggrunden for væksten især har været afholdelsen af fodbold-VM, vækst i de russiske ansattes realindkomster, lave priser i de moderne detailkæder og et gunstigt sammenligningsforhold i forhold til sidste års første seks måneder, der var karakteriseret ved køligt vejr.
I løbet af verdensmesterskabet voksede ølsalget isoleret med gennemsnitligt 14 pct. i 11 russiske byer, der lagde græstæppe til de kampe, som blev spillet mellem de deltagende nationer.
Ifølge Nielsen var det mærkerne Bud, Heineken og Zatecky Gus, som noterede størst salgsvækst.
Carlsberg/Exane: Løfter kursmål og gentager "neutral"
Underjordiske slanger sikrer kolde øl
For mange producenter af specialøl i Norge truer små bryggerier
Carlsberg stiller med over 30 forskellige øl på Roskilde Festival