I et dansk ølmarked, der i første halvår 2017 gik tilbage med 2 pct. på volumen, og som opgjort i værdi gik 1,1 pct. tilbage, har Carlsberg Danmark trykket på nogle rigtige knapper for brandet Tuborg.
Ifølge Børsen har koncernen som led i sin strategi fra 2015 gennem markedsføring af de fire Tuborg-varianter Pilsner, Rå, Guld og Classic, sikret sig en volumenvækst på 6 pct., og en værditilvækst på 2 pct. i årets første seks måneder.
"Det er en succes-case for os, at vi har kunne løfte alle fire produkter og ikke tabe nogen i et faldende marked, hvor der er øget konkurrence fra specialøl og nye kategorier i den retning, så det er vi ret stolte af," siger marketingchef hos Tuborg, Christian Sveigaard, til avisen.
Ifølge Bryggeriforeningen er det danske ølmarked siden 2007 faldet med 21 pct.
Tuborg sætter sig på stor københavnsk gadefest
Spotify åbner sponsormuligheder for Tuborg
Carlsbergs hviskende storbystrategi skrider frem
Tuborg eksporterer dansk øldag